About Me

My photo
"satu kehidupan itu mempunyai banyak corak, pelbagai bentuk,dam macam2 jenis" -itu lah hidup-

Thursday, November 14, 2013

Maal Hijrah ~ tahun baru

Assalamualaikum..
Uish~ lama x bkak blog ni..hehe.. alhmdulillah..slmt menyambut maal hjrah.. smga kta sama2 n msing2 matang melangkah ke tahun baru..

banyak perkara yang aku lalui.. pergh... makin tua ni.... makin byk cubaan, dugaan... Astaghfirullah hal azim... Ya Allah.. sabarkan lahh hati ku ini...

tahun baru.. mesti byk azam yg terkumpul kan?? azam?? heheh.. jawapan cliche "nk tunaikan azam thun lepas" hehehe.. xper la.. same2 kite usaha k...

Dalam mengharungi arus masa ini.. (wah.. ayat...) aku kadang2 terkilan. kecik hati.. terasa hati.. sume ada.. tapi, xdak sape pun nk dengar.. xdak sape pun yang amik kisah.. benarlah kata kaunselor:-


"apabila kita bercakap, dan ketika itu tidak sapa pun mendengar, kita sedang belajar menghargai org"


tp rasanya aku ni baik org nye.. hahaha.. (tengok.... dok pikir rase baik.. kan da jdik macam2 hal.. ko pikir ko tu xdak buat masalah laa.. gitu??) hehehe.. layan kan aje ^^,

huhuuhuhu... aku manusia, yang kadang kala alpa dengan diri sendiri.. byk salah ku.. dihujung akhir tahun,
sekali lagi... aku menangis.. sepuas2 yang aku mahu... terlalu banyak masa yang ku buang... memikirkan perkara yang tak kan mungkin berlaku.. hanya mimpi yang manis.. kenangan yang manis, yang semakin jauh dari hidup ku.. aku alpa... kepada Allah.. alpa kepada tanggungjawab aku sbgai seorg ank..

Allah itu maha penyayang... Dia tak pernah merasakan aku keseorangan.. aku bersyukur dalam keadaan yang sangat down, Allah telah menghantar seorang yang sangat baik disisi ku... Alhamdulillah...

so, harapan aku kali ni, bergerak kedepan mengikut aturanNya.. In Shaa Allah.. ada jalannya.. aaaaaa..
hehehehe... dan aku perlukan masa... masa utk kembalikan diri aku dulu..
semoga aku sentiasa dalam keadaab yang bahagia..

Amin....


last words,
|| apabila kita mendapat penghargaan dari seseorang itu, hargainya.. jangan lah berpaling dengan orang lain yang sebenarnya xpernah menghargai diri kita.. sama2 lah kita berdoa agar sentiasa disisi org yang tersayang.. || 


seseorang yang masih mentah,
intan ieyda...  



No comments:

Post a Comment