About Me

My photo
"satu kehidupan itu mempunyai banyak corak, pelbagai bentuk,dam macam2 jenis" -itu lah hidup-

Friday, August 23, 2013

Jadi spt awk

Hai blogers~ hehe.. lame xtaip lam blog ni...
Sejak akhir2 ni hati aku agak sensitip.. xtaw la knpe... haish.... asek nk nanges je... tp xpe la.. Allah kan ada..

Sy nk sgt jdik mcm awk KUAT SMGAT
Sy nk sgt jd mcm awk IGNORANCE
Sy nk sgt jdik mcm awk MUDAH BERKAWAN
Sy nk sgt jdik mcm awk DISAYANGI.. makcik2 ptjn syg..
Sy nk sgt jdik mcm awk WAT DERK je..
Sy nk sgt jdik mcm awk, HAPPY je...
Sy nk sgt jdik mcm awk, SENTISA TERSENYUM..

Awk hati kering..
Awk xdak feeling
Awk wat xtaw je klu ad org bahan awk..

Tp sy xkuat, sy lemah, hati lembik...sy cepat down.....
Mgkin terlalu bergantung pd mereka,
Mgkin telalu menyayangi mereka,
Dan mungkin jgak sanggup terluka demi mereka....
Segalanya penuh dgn kemungkinan yg benar..

Intn... ko dah knpe weh?? Adui lah....
Skrg ni, sy hny percya, setiap yg berlaku, ad hikmahnya..

'' intan, ko sabar bebyk taw.. jdikan hdup ini seperti air sungai.. yg sentiasa mengalir... yg dah lepas, biarkan ia... xdpt da kita melawan arus utk kepentingan kita sndiri...'' pesanan dri kawan saya... 

Dari hari berganti minggu, dr minggu berganti bulan... pikir punye pikir, betol die ckp... klu kta still dgil, mmg kita pentingkn diri sendiri...
Jadi, sy refresh kn semula diri... minda.. n biarkan ia berlalu...

Ini lah dikatakan, 'pengalaman mengajar kta lebih matang'... berhati2 dgn org sekeliling...

Juga peribahasa ini, xnak pisang berbuah 2 kali... (eh..betoi ke?~ haha..)

Jalani je ape yg ad kat depan.. dan ko kne ingat intan, lampu merah berhenti.. hahaha.. ~xdak kaitan~

Ya Allah, kau maha mendengar.. aku tahu, kau sntiasa mendengar rintihan ku...
Ya rabb, kau maha melihat.. andai semua yg berlaku ini adlah untnk balasan dosa2 ku, aku pasrah... tetapi andai ini hanyalah dugaan untuk aku, berikan aku kekuatan untuk aku tempuhinya.. aku redha Ya Allah..

Benar.. setiap yang berlaku ada hikmah yang tersembunyi.. Alhamdulillah.. Allah  hantar awak.. awak yg sering memberi semangat kepada saya.. terima kasih kerana tak pernah tinggal kan saya..
dari hati saya sedih.. sampailah sy tersenyum sendiri.. || jiwa hoke~|| hehehehehe..
dan awak sentiasa disisi saya dari semangat saya zero (0) hingga lah skrg.. Alhamdulillah..
saya bangkit kerana Allah sygkn saya.. kerana keluarga yg sentiasa disisi dan kerana kehadiran awk...

terima kasih.. terima kasih untuk semuanya..
" jangan pernah tinggalkan aku " ~

hati yang sedang diubati, 
intan @ eiyda  

 











No comments:

Post a Comment