About Me

My photo
"satu kehidupan itu mempunyai banyak corak, pelbagai bentuk,dam macam2 jenis" -itu lah hidup-

Monday, March 4, 2013

Welcome to Taiwan

Hai.... assalamualaikum...

(baru dapat update cite melancong g Taiwan!!) hahahah...

Sekali lg aku pergi melancong.. kali ni, ke luar negara... that's great!! Haha...
09/11/2012 - 13/11/2012.Tarikh sejarah buat aku...
I'm going to taiwan! Yeehaa!!
Xpernah aku duga.. aku melangkah keluar dari Malaysia.. amazing!! 

Alhamdulillah.. aku diberi peluang untuk melihat negara org.. terima kasih Ya Allah.. terima kasih memberi kebahagiaan yg sgt bahagia..



Aku duk sebelah Mr.Chin.. heheh.. hensem~ hak3~~

Naik flight- pergh bosan nye! 4 jam duk dlam tu.. aduhai... yg mampu aku wat, minum, minum, minum..haha..then, toilet, toilet, toilet...

Setibanya di Taiwan, bestnye!! Sejuk!!







 SAYA DI AIRPOT TAIWAN..
                                                                        MY CUTE FRIENDS~
Hehe... first day, kami bermalam di hotel united.. waw!! Eksklusif!! Dari sini, dpt tgk 101 tower.. bgunan kebanggaan org Taiwan.. malam2 cntik pmandangan die...
 TENGOKK!! cantikk kaann!!!~ it amazing!!~
Hari kedua, selesai sarapan, kami dibwa ke 101 tower.. and once again, waw!! Haha..amazing!!! Cntik, besar, n barangnye jgak mahal..hehe.. xmampu saya... hehe... hanya mampu tangkap gmbar je... huhu...


Klik2 smile @ Taipei~~ di Taipei 101 tower!~ once again, WOWW!!!


Gambr saye di 101 Tower..
Taipei 101 Tower ni, memang menjadi kebanggaan org kt Taiwan..sbb kt situ je Tanah yg betol2 rata n sesuai wat pembangunan.. sbb, tmpt lain byk bukit bukau je...
syg nk kikis gunung2 tersebut.... ok! Done for 101 tower's story...

Kami jalan2... amik angin... then beralih tempat di Tamshui fisherman wharf... waw!! Got a big love!! Mesti ad sejarah die kt sini... maybe like romeo n juliet... kt sini tmpt kekasih kot.. sbb ad loceng cinta~ love bell... hehe..



 This is the big love... i love it!~ wehee~ <3 br="">
 
loceng jodoh.... try la bunyikkan.. hahaha... tp xbunyik ponn.. xdak pakwe kot. haha...
mebi tuk org yg berkasih je kot... nak bunyikkan kene ade couple die skali... 

with someone who i respect and i love~
 Mr. Charles n Miss Agness~




kenalkan... ini bf Taiwan saye,, heheh. 



Hari ke-3~ haa... sebelum ktorg beralih ke negari lain, kami berpeluang melihat muzeum. waw!! cantik bangunan die..


ini, dinamakan, muzeum er. ape eh??


hehe.. xper laa.. tp sgt cantik~

biru dan putih bangunan tu pun ada lambang tersendiri....
sungguh kreatif si arkitek~! saya kagum!!!


Lepas tegok-tengok sekeliling, kami beralih ke negeri lain.. haaa!~ ... yg unik disini.. setiap memasuki smpadan, mesti ad terowong.. byk~~ hehe...

salah satu terowong yang kitorang masuk.. panjangg~~ perjalanan memakan masa 1 jam lebih... ape leh buat, tido.. haahahaha...


kami bergerak ke shang-ri-La farm... byk rasenye nk amik gmbr, tp xdpt..sbb ujan...dan sangat SEJUKK~! Haha...













Hri ke-4,

shopping time!!! Hehe.... gile murah! Haha... leh nanges aku mcm ni... hehe... yg lg best, xmuat beg... hahaha... dari satu beg, jdik 2 beg.. terbaik wokk! Hehe...

Balik dari shopping kami singgah di Hotel Hot spring.. Tien Lai Hotspring~ heheh.. waww!~







 Grand Mosque @ Taipei... Alhamdulillah...
 

  Byk la tmpt2 yg aku jalan...dan byk abiskn masa dlam bas je..sbb nk pegi dr 1 tempt ketmpt yg lain, sgt jauh...

Yg pnting, aku dah berjaya..keluar dr Malaysia.. alhamdulillah... Allah bg aku peluang merasai kebahagiaan ini..B-)

gambar akhir nk pulang ke Malaysia... bukti.. dari 1 beg menjadik 2 beg.. sebelah tu semua buah tangan.. hahahaha~~ adeyh!~ (T_T)""




~ " dimana saja kita bercuti.. xkira didalam dan diluar negeri.. ucapkanlah Alhamdulillah. kerana diberi peluang untuk melihat negara org..:"
ok.. next destination!!~ heheheh..
 












Org yg slalu bahagia,
Intan-ieyda



No comments:

Post a Comment