About Me

My photo
"satu kehidupan itu mempunyai banyak corak, pelbagai bentuk,dam macam2 jenis" -itu lah hidup-

Tuesday, March 19, 2013

Redha ibu, Redha Mu



Assalamualaikum….

Salam sejahtera, salam hormat dari saya~

(whoooaaaaa!!~ sila tepok tangan sekarang~) hehehe… perasan jew~~
Hehehe.. dah lama tak menconteng arang di blog nih.. hehehe.. sorry yea Mr. Blog.. saya teramatlah bz.. bz bodi.. kah3~

--so.. ape cer yea?? Hehe.. spatut nye sye la yg cer2~ hehe..

Pasal aku? Aku tetap sama.. masih duduk di kerusi yang sama.. masih berjalan di laluan yang sama.. Cuma.. hati sentiasa tertanya2…
Dimanakah jodohku? Siapakah dia? Bilakah dia akan hadir mengetuk pintu hatiku ini.. and happy ending.. wehee~ luv it!!~ <3 span="">:) :) :) :)

KarrPommMM!!!!~ Angan ku pecah.. bak belon.. hehehe.. kenapakah ia dipecahkan??? (T..T) srottt!~

Huhuhuhuh… ia harus dipecahkan kerana angan2 itu hanya angan2.. kita semua haruslah hidup di atas bumi yang nyata… sama seperti aku.. kembali kea lam yg nyata.. tiada lagi angan2 yg memusnahkan diri dan hati aku…
(“eda, bangun!! Teruskan perjalanan walaupun sakit!~) pengalaman mengajar kita..

Aku kembali… terasa keseorangan.. gelap~ (bukak lampu la woi!!~ nk jalan pun xnmpk!) hehehe.. 
||baru nk feel gelap td..sebokk!!||

Satu perkara yang menyedarkan aku, setiap yang berlaku ada hikmahnya..
Dulu pandai je ckp..” ala ko sabra la.. ade hikmah disebalik yg berlaku” ..(padahal, xpaham pun) dan sekarang aku mengalaminya… tp kita xboleh menunggu hikmah tu.. die dah mmg ada… itu pun, terpulang pada kita.. sedar atau tak sedar jew..

Begitu juga rezeki kita. Rezeki kita lain2 kawan.. kerana perangnai kita pun da berbagai bentuk..
Allah itu Maha Adil.. Aku bersyukur, kerana disepanjang kehidupan ku ini, xpernah terasa tersepit., malah dipermudahkan lagi perjalanan aku nih.. Alhamdulillah, terima kasih Ya Allah..
“Aku menaip berdasarkan pengalaman aku sendiri.. benar kata org… sebaik2 sedekah itu pada Ibu bapa kita.. In shaa Allah.. Allah memberi ganjaran yg sangat indah.. dan ini lah yg aku rasa sekarang.. kebahagiaan yg sukar diungkapkan.

Sungguhpun aku masih belum berjumpa dgn jodoh ku, tak bermakna aku kesunyian. Aku ad Allah.. CintaNya yang tak pernah melalaikan… hanya aku yang kadang kala lalai dan hanyut.. tapi Allah tetap ada.. Alhamdulillah..

Jodoh: “kenapa xdak lagi jodoh aku nih??
          ~|| jaga hubungan dgn Allah, perbetulkan cara kita dgn ibu bapa||
Jodoh: “dia dah tunang, berkahwin.. mudahnya dia mendapatkan jodoh..
          ~|| mungkin dapat mengelakkan dari membuat maksiat lebih banyak, dan
              Mengelakkan dari fitnah||~
Banyak yang kita xtaw.. kepada yang dah berjodoh, Alhamdulillah.. kepada yang belum berjodoh, mcm aku, say : Alhamdulillah… Allah masih ingin menjaga diri kita.. mungkin “jambatan aku sedikit panjang, berbanding yang lain”

Takpe.. aku berserah,, mungkin Allah suruh aku berbakti dulu dengan Ibuku.. So, aku jalankan tanggungjawab itu.. sedikit pun xterasa sakit.. kerana aku tahu, sewaktu aku kecil, ibuku lagi sakit.. aku tak mampu melakukan sehebat ibuku… aku hanya mampu mencuba membuatkan ibu ku bahagia, tersenyum, dan senang hati… itu lah ubat penawar yang paling mujarab utk penat lelah ibu ku dulu..


Kepada sesiapa yang bace, (mcm ade je kan.. hehe) hargai lah ibumu.. nmpak macam xder kaitan ngn jodoh kan? Hehehe.. ADA…
Jodoh, pertemuan, ajal, maut dan rezeki kita di tangan Allah.. Jangan pernah lupa..Redha ibu, redha Allah.. Murka ibu, murka Allah…

So, pucuk pangkal segala akar, disini, hargai lah seorang ibu yang membesarkan kita.. jangan mengeluh kalau bukan rezeki kita. Allah taw yang terbaik utk kita semua..
In Shaa Allah.. 

 Anak ibu, 
Intan @ eiyda





















1 comment:

  1. Terbaik...smg admin boleh jd anak yang solehah kpd kdua ibu bapa... :)

    ReplyDelete