About Me

My photo
"satu kehidupan itu mempunyai banyak corak, pelbagai bentuk,dam macam2 jenis" -itu lah hidup-

Monday, September 12, 2011

TeNtAnG SAHABAT~



bismillahirrahmanirrahim,

Hari ni, otak saya ligat berfikir.. satu lagi cerita tentang kehidupan bukan terjadi pada sy, tetapi pada anda semua..

SAHABAT.. perkataan yg selalu kita dengar.. apa itu sahabat??


- ia satu ikatan yang sangat unik, lebih indah dari ikatan percintaan antara adam n hawa, lebih bahagia dari ikatan yang biasa... dan paling penting, yang paling menarik,


"::Lebih baik bersahabat dari bercinta, kerana mengelakkan kita berzina, antranya, zina pancaindera, zina tangan, zina kaki, ZINA HATI::"


Saya juga bukan la org yg baik, yg mulia.. tp, sya cuba utk menjadi lebih baik...
jadi, biarlah saya sambung cerita ttg sahabat ni yea...


Seorg sahabat itu adalah seorg yg setia mendengar, memberi nasihat, dan sentiasa bersamanya..
bukan bermakna, harus sentiasa disisi, tp, dalam doanya.. itu yg penting... hadiah paling berharga untuk sahabat dari sahabat..


Begitu juga saya, sye mempunyai ramai sahabat.. musuh pun kadang2 sahabat saya..
sahabat yang special sikit ni, sorg yg memang memahami diri sy, selalu membuatkan saya tersenyum sendiri.. dgn kata lain, die boleyh membahagiakan hari2 saya..


Dia seorg sahabat yang sangat baik, lembut, baik hati.. dan yang paling penting memahami..


~igt dalam percintaan je ke kene ade kejujuran??

teeett~ salah, setiap perhubungan, xkira apa juga hubungan antara manusia-manusia, manusia-haiwan, manusia-benda (motor aku la) harus ada kejujuran..


Nur Aqilah, kekuatan saya.. saya menyayangi dia.. sbb dia lah sahabat baik saya.. selalu ada masa susah dan senang..

kepada nur Aqilah, klu kau bace coretan ini, aku just nk ucapkan terima kasih kt kau, selama ni ko banyak bersabar dgn aku..

Aku sentiasa bersyukur, kerana aku kenal dengan ko..

-aku pun xtaw nk ckp ape-

~speechless~





kepada kawan2 bestie aku yg lain, aziza,azima,mila, Len, n Farah, aku pun syg sangat2 kat korg..
mmg susah nk cari seorg sahabat yg benar2 baik..




benarlah kata pepatah -
"kawan suka senang dicari, kawan yg sedih sorg pun belum tentu sudi mendengar"




aku bersyukur, kerana dipertemukan dgn korang semua, sungguh pun, kita berasal lain2 tempat, tetapi "masa itu" telah menemukan kita...





sahabat2ku,

semga kekal menjadi sahabatku... kerana aku seorg sahabat, yang amat memerlukan seorg sahabat seperti kamu semua...terima kasih keran hadir dalam hidup ku ini... terima kasih kerana sudi menerima saya sebagai kawan, rakan, sahabat, dan teman... kenangan dengan korang xkan pernah ku lupakan, sampai bila2~

"spirit of friendship"
-that's me-



::"Jadilah seorang yang senang didekati, kerana itu adalah satu asset utama dlam menjalinkan persahabatan::"








No comments:

Post a Comment