About Me

My photo
"satu kehidupan itu mempunyai banyak corak, pelbagai bentuk,dam macam2 jenis" -itu lah hidup-

Monday, July 2, 2012

Pengembara Cinta



Bismillahirahmanirrahim..
Assalamualaikum, salam sejahtera buat semua..
Salam buat pengembara cinta.. Yg sedang mencari cinta.

Aku juga seorg pengembara cinta.. Yg sedang mencari sesuatu yg belum pasti keadaannya..
masih mencari dan tetap mencari....


tapi...suatu hari,





Dia, aku kenali.. Tanpa diduga, aku dipertemukan dengan dirinya.. Pada mulanya, terasa amat menyakitkan hati.. Gaduh sana, gaduh sini., akhirnya terjatuh..
Degil, bak kata pepatah ''perasaan benci akan menjadi sayang, kemudian muncul kasih, dan berputiklah bunga2 cinta..(wahh.. tetibe jiwang karat!~ hahahahaa)

Dia amat baik. Aku terlalu menyayanginya. Kadang2 dia nakal, suke mengusik membuatkan ku tersenyum sentiasa.. Teringat detik2 kita bersama. Gaduh bersama..(tersenyum sendiri)

Kadang2 terasa sunyi.. Kerana xada yang menemani diriku.. Tp aku taw, die merindui aku... Hahahaha.. Perasan lebih.. Huuhu..

Dialah insan yang baik. Ketiadaan dia terasa.. Dan kehadiran dirinya membuat aku gembira..
Aku berjaya mencari cinta.. Cinta yang akan membahagiakan dirikuu.. Mungkin sukar utk terima, tapi itu lah yang patut ku terima..

Ya Allah, andai dia adalah untuk ku, kau berikan la aku kekuatan utk aku bertahan kehujung akhir hayatku. 
Dan seandainya dia bukan untuk ku, semaikan la rasa kasih serta sayang kami sebagai sabahat sampai bila2~


 "AMIN"  

'Jodoh itu rahsia Allah. Tiada siapa yang taw.' Kita hanya mampu merancang,  hanya mampu berusaha, dan mampu berdoa, yang selebihnya Allah yg tentukan.. 

Ingat, Allah xkan mengubah nasib seseorang itu klu tiada usaha untuk mengubahnya sendiri..




 insan yg sedang bahagia,
intan @eiyda 
(n_n)y













No comments:

Post a Comment