About Me

My photo
"satu kehidupan itu mempunyai banyak corak, pelbagai bentuk,dam macam2 jenis" -itu lah hidup-

Friday, August 12, 2011

ramadhan 1432

hari pertama aku menyambut ramadhan, tanpa ibu dan ayh.. tp, Alhamdulillah, aku menyambut nya dgn kakak, abg, dan adik aku..
Ibu ngn ayh tahun ni, Alhamdulillah, dpt mengerjakan umrah. so, tu pasal, first puasa, diorg di Mekah..

setelah dua minggu di sana, mereka selamat pulang ke sini.. syukur Ya Allah...


pejam celik, pejam celik, da masuk ramadhan ke-12.. tak sangka pantas sungguh masa belalu...
tp, best, rasa mcm kejap je.. yg penting, ade ibu n ayh uutk smbut sesama puasa lam masa dua minggu lagi utk kite raya...

dalam 2 minggu ni, byk cerita yg kita dengar kan??

semestinnya, ada yg tiap2 malam ke masjid, utk terawih, ade yg duduk2 kat rumah lepas berbuka..sebab kekenyangan,,
hehehe.. xper, masing2 ada hal sendiri...

aku?? tahun ni, sgt2 best... minggu pertama, pergi solat terawih kt setiap masjid..

"malam ni nk solat masjid mane?" -da mcm pilih tmpat mkn-

tp, Alhamdulillah, tiap2 masjid, cara imam membawa terawih sgt2 menarik..

ada yg merdu suaranya, lembut, dan cepat...disini, dapat mengajar aku satu perkara yg baru, [kemana kita pergi, semestinya berlainan cara diorg]
so, kite mmg xleyh nk jangka mereka ni sumer mcm mane.. biasa la manusia.,...

tu baru terawih... belum cerita ttg bazar ramadhan..
pergh.. penuh orang.. xkira pelbagai kaum.. yg penting, aku dpt beli murtabak~ ahahahahah...

bazar ramadhan, nak2 kat puchong, banyak~ dan semuanya penuh.. ramai sungguh org lt puchong ni.. hehehe~ mane tidaknye, kt OTK, Puchong Perdana, Puchong utama, mmg ramai...
lagii teruk, kt simpang nk masuk rumah aku..
pergh.. jem teruk... diorg leyh parking tengah2 jalan, utk membeli juadah berbuka... hurmm...
dasat kan....
hehehe~

Tapi, bagi aku, ramadhan kali ini sgt bermakna buat aku... Solat berjemaah terawih bersama fmly.. kitorg wat kat rumah je.. hampir seriap malam kitorg solat berjemaah..
trima kasih Ya Allah.. Kau berikan kami kebahagiaan itu... semoga kau lindungi keluarga ku...

itu la.. ramadhan kali ini.. pelbagai perkara sedih, tetapi dapat diubati dengan gelak tawa, rindu-manja keluarga ku..

well, jgn lupa berpuasa, bersahur, dan solat.. kerana bulan ramadhan adalah bulan ibadah...

hurm, nnt kite cite lagi ttg puasa ni.. byk perkara yg harus dikongsi bersama~

1 comment:

  1. nice post..ekeke..
    nti cite pasal kwn2 plak..
    :)


    g-ja

    ReplyDelete